Ата-энелер үчүн маалымат
Компьютердик көз карандылык өспүрүмдөрдүн эң көп кездешкен көйгөйлөрүнүн бири. Көбүнчө ата-энеси менен конфликт, социалдык колдоонун жетишсиздиги, жалгыздык, өзүн төмөн баалоо сыяктуу психологиялык көйгөйлөрү бар өспүрүмдөрдө пайда болот.
Компьютердик реалдуулукка кирүүнүн жардамы менен өспүрүм өзүн көйгөйлөрдөн алаксытууга жана реалдуу жашоодо канааттандыра албаган муктаждыктарын канааттандырууга умтулат: ал үчүн ал жакшы кылган нерселер бар экенин сезүү жана анын байланышта экенин сезүү маанилүү башка адамдар менен (виртуалдуу болсо да).
Өспүрүмдөр үчүн өзгөчө мүмкүнчүлүктөрдү видео-оюндар камсыздайт, мында виртуалдык реалдуулук аларга өзүнүн инсандыгы менен эксперимент жүргүзүүгө мүмкүндүк берет (өспүрүмдөр реалдуу дүйнөгө караганда эс ала алышат же лидер катары оюнга катыша алышат).
Компьютердик көз карандылык каныкпагандык менен мүнөздөлөт. Өспүрүм компьютерде канча убакыт өткөрбөсө, дагы эле «бир нерсе жетишсиз болду» деген сезим пайда болот.
Виртуалдык дүйнөгө чөмүлгөн өспүрүмдөр уйку, тамак-аш, адамдар менен баарлашуу, спортту унутуп коюшат. «Бир нече мүнөт ойноо» планы көп саат бою оюнга чөмүлүүгө айланат.
Компьютердик оюндарга ашыкча энтузиазмдын натыйжасы ден соолук көйгөйлөрү жана достор жана үй-бүлө менен болгон мамилелердин бузулушу, окууга болгон кызыгуунун жоголушу болушу мүмкүн.Ошол эле учурда, көпчүлүк өспүрүмдөр көйгөйдүн бар экенин түшүнүшпөйт: алар коргонуу позициясын карманышат, алар өзгөчө эч нерсе кылбайм деп ырасташат жана курдаштарына караганда компьютерде көп убакыт өткөрбөйт.
Өспүрүмдөрүнө компьютердик көз карандылыкты жеңүү үчүн ата-энелер эмне кылышы керек?
Биринчиден, ата-энелер, өз аракеттерин бири-бири менен макулдашы керек экенин унутпашыбыз керек. Ата-энелердин ортосундагы пикир келишпестиктер компьютердик көз карандылыкка каршы бардык аракеттерди жокко чыгарышы мүмкүн.
Мындан тышкары, балага компьютердик көз карандылык менен күрөшүүгө жардам берүү үчүн аны менен ишенимдүү байланышты, өз ара түшүнүшүү мамилелерин түзүү зарыл. Болбосо, ата-эненин ар кандай иш-аракеттери баланын активдүү каршылыгына дуушар болот, жөн гана «жамандык» принциби иштей баштайт.
Компьютерге көз карандылык боюнча белгилүү америкалык эксперт Кимберли Янг компьютерге ашыкча ынтызар балдардын ата-энелерине төмөнкү эрежелерди жетекчиликке алуусун сунуштады:
- Компьютер оюндарына убакытты чектөө. Компьютерде канча убакыт өткөрөрүн балдардын өзү эмес, ата-эне чечиши керек. Кээде мындай чектөөлөрдү ишке ашыруу үчүн тийиштүү программаны колдонуу пайдалуу.
- Балага ар бир жыйырма мүнөт сайын көздү жана булчуңдарды эс алуу үчүн тыныгуу бериңиз. Мындай тыныгуу балага монитордон тышкары реалдуу дүйнөнүн бар экенин эскертет.
- Балдарды жөн гана кызыктуу оюндарды эмес, билим берүүчү оюндарды ойноого үндөңүз.
4.Балаңызга башкалардын урмат-сыйына ээ болуу үчүн колдоно турган башка иш-аракеттерди сунуштаңыз (мисалы, спорт, музыкалык аспапта ойноо же стол оюндары).
- Балаңызга мектептеги кыйынчылыктарды жеңүүгө жардам бериңиз (сиз баалардын начар болушу компьютерге ашыкча ынталуулуктун натыйжасыбы, же тескерисинче, бала мектептеги көйгөйлөрдөн алаксытуу үчүн компьютерге отура береби, аны так аныктай албайсыз).
Балага компьютердик көз карандылыктан арылууга жардам берүү үчүн өспүрүмгө компьютерде ашыкча убакыт өткөрүүгө тыюу салуу гана эмес, ага психологиялык көйгөйлөрдү чечүүдө: өзүн табууга, туруктуу өзүн-өзү сыйлоо сезимин калыптандырууга, мамилелерди өнүктүрүүгө жардам берүү зарыл. чыныгы дүйнөдө башкалар менен. Бул өспүрүмгө компьютерди реалдуу жашоодо кем эмес кызыктуу нерсе менен алмаштырууга жардам берет. Кээ бир учурларда, ата-энелердин аракеттери жетишсиз болушу мүмкүн, ошондо үй-бүлөө үчүн адиске кайрылуунун мааниси бар.